4 Ekim 2017 Çarşamba

Fırın makarna mı desem, makarnalı omlet mi yoksa tavada peynirli yumurtalı makarna mı?

Eveett... İpeksi Tatlar'dan çabuk ve pratik yemeklere devam ediyoruz..

Atelye de çalışırken çok zamanımız olmayabiliyor bazen öğle yemeği yapmaya.. ya da bazen yumurta aklarını kullanıyoruz da sarıları artıyor.. Bizim mutfakta her şey değerlendirilir..

Yine deli gibi yumurta sarısının olduğu bir gündü.. Tam 11 adet yumurta sarımız vardı.

Hemen spagetti makarna haşladık. 11 yumurta sarısının içine bir tam yumurta kırdım. Biraz izmir tulumu rendeledim, miktarı tümüyle keyfinize kalmış.. biraz maydanoz kıydım. Renk iyi olur değil mi? Sonra bu peynir, yumurta ve maydanoz karışımını güzelce çırptım.

Haşladığımız makarnayı da bu karışımın içine döküp birazcık ta zeytinyağı ekledim. Zeytinyağının asit oranının düşük olmasına dikkat edin yoksa acı tat alırsınız. Ya da siz isterseniz tereyağı da koyabilirsiniz tabii ki..


Isıttığım tavaya makarna ve yumurta karışımını dökmeden önce birazcık ta karabiber ekledim. Sonra da tavaya koyup üzerini bir kapakla kapatıp kısık ateşte pişirmeye başladım. Altı biraz kızarınca annem usul kapakta ters yüz edip diğer tarafını da pişirdim. Sonra hızlıca yedik..:)))

Bize afiyet olsun.. Sizi de bekleriz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder